Hej mesterskabs deltagere
Nogle af jer har været afsted før og kan få nyt tryk (Hold-DM 23, DMJ-K 23 og DM-K 23) på den t-shirt I har, andre skal med for førtst gang og kan købe en t-shirt hvis I har lyst. Det er svømmerens CV der kommer på ryggen :-)
Skriv NAVN i kommentarfelt og vælg STØRRELSE på t-shirten
På forhånd tak
Dorte K
Kære Alle Dragons
Næste års træningsslejr i uge 7, er allerede under planlægning. Derfor har vi brug for at du/i tager stilling om deltagelse. Træningslejren bliver fra mandag den 10. til fredag den 14. februar 2025.
På denne lejr, sender vi alle vores Dragons samme sted, da dette er med til at give et godt sammenhold i klubben.
Vi skal snart tilkendegive, hvor mange vi kommer, så de har mulighed for at leje ud til andre, hvis ikke vi fylder det hele :-).
Lejren kommer til at finde sted i Tarm Idrætscenter. Her har Holstebro SvømmeClub før afholdt træningslejre, og det plejer, at være et dejligt sted med gode faciliteter og lækker forplejning.
For at deltage, bedes i betale 500 kr. som er bindende. Resten af omkostninger betales af Klubben, som tages fra overskudet fra julekalendersalg.
Vi håber, at så mange af jer, har lyst at være med. Skyd dig derfor at få dig tilmeldt her på eventet
Kære Alle Dragons, som skal med på træningslejr uge 7
Træningsslejren uge 7 er planlagt, og inden længe skal i til
Tarm Idrætscenter
Skovvej 25
6880 Tarm
23 Årgang, Junior og Senior Dragons er tilmeldt, som skal afsted fra mandag til fredag. 8 Mini og Tiny Dragons kommer fra torsdag til fredag. Martin og Magnus vil være til stede hele uge. Torsdag kommer Laura og (Mads hvis muligt) sammen med Tiny og Mini. Det er en dejlig flok unge mennesker, og vi håber i får nogle dejlige dage med masser af svømning og socialt samvær med grin og hygge.
Årgang, junior og Senior skal fra Klubben mandag kl. 13.00, og i vandet for først gang kl 15-17.
Mandag landtræning kl. 17.15-18.15
Tirsdag morgen kl. 8-10
Tirsdag eftermiddag kl. 15-17
Tirsdag landtræning kl. 13.30-14.45
Onsdag mogen kl. 8-10
Onsdag eftermiddag kl. 15-17
Onsdag landtræning kl. 13.30-14.45
Torsdag morgen kl. 8-10
Tiny og Mini skal fra klubben kl 10.30 torsdag den 13/2, så de kan spise frokost med de andre inden de alle skal i vandet om eftermiddagen
Torsdag eftermiddag kl. 15-17
Torsdag landtræning kl. 13.30-14.45
Fredag morgen kl. 8-10
frokost kl 11.30
Afhentning i Tarm kl 12.30 fredag efter frokost
Der vil blive serveret 3 hovedemåltider: morgenmad, frokost og aftensmad samt 1 stk. frugt dagligt.
Snack har vi fået lov selv at medbringe og der vil være adgang til køl og frys, så det kan tages op løbende.
Sidste måltid er frokost fredag inden alle svømmere hentes og turen slutter
Hver svømmer skal selv medbringe sengelinned + lagen (eller sovepose og pude) og håndklæder. Nattøj og toiletsager. Svømmetaske med indhold til vand- og landtræning. Husk indesko
Lidt lommepenge hvis i skal på gåtur i byen!
Husk hver svømmer skal byde ind på min. en af nedenstående opgaver + gerne kørsel, hvis man har mulighed for det.
Vi håber de unge mennesker får en dejlig tur.
Mvh. Aktivitetsudvalget
Kære Tiny og Mini Dragons
Næste års træningsslejr i uge 7, er allerede under planlægning. Derfor har vi brug for at du/i tager stilling om deltagelse. Træningslejren bliver for jer fra torsdag den 13. til fredag den 14. februar 2025.
På denne lejr, sender vi alle vores Dragons samme sted, da dette er med til at give et godt sammenhold i klubben.
Vi skal snart tilkendegive, hvor mange vi kommer, så de har mulighed for at leje ud til andre, hvis ikke vi fylder det hele :-).
Lejren kommer til at finde sted i Tarm Idrætscenter. Her har Holstebro SvømmeClub før afholdt træningslejre, og det plejer, at være et dejligt sted med gode faciliteter og lækker forplejning.
For at deltage, bedes i betale 100 kr. som er bindende. Resten af omkostninger betales af Klubben, som tages fra overskudet fra julekalendersalg.
Vi håber, at så mange af jer, har lyst at være med. Skyd dig derfor at få dig tilmeldt her på eventet
Kære Teen Dragons og Dragons (årgang+junior/senior)
I kan nu tilmelde jer Dronning Dorothea Cup d. 21.-23. februar 2025 i Slotssøbadet, Kolding.
I kan læse om stævnet her: Donning Dorothea Cup 2025.pdf
Vi har brug for forældre som officials, holdleder, kørsel, bagning af knækbrød og indkøb til snacks. Der gives 115kr for kørsel, til de forældre, der har svømmere med i bilen mindst 1 af vejene. Man er mere end velkommen til at melde sig som official/holdleder i flere dage! Når man er med som holdleder/official får man forplejning og overnatning sammen med svømmerne som "tak for indsatsen" på de dage, man har opgaven.
Husk at skrive navn + beståede moduler i kommentarfeltet, når du skal være official, da begge dele skal meldes ind ifm. tilmeldingen.
Der trækkes lod om et besøg i Dronning Dorothea´s Badstue for aktive officials. Der er desuden et socialt arrangement for trænere + overnattende holdledere/officials lørdag aften.
Der er afgang fra Holstebro Svømmecenter fredag d. 21/2 kl. 13.30. Indsvømning kl. 15.30. Holdledermøde kl. 15.30. Officialsmøde kl. 16.00. Stævnestart kl. 17.00. Der er adgang til overnatningsstedet fra kl. 17.00.
Lørdag+søndag: Indsvømning kl. 8.30. Holdledermøde kl. 8.30. Officialsmøde kl. 9.00. Stævnestart kl. 10.00.
Morgenmad afvikles på overnatningsstedet, mens frokost+aftensmad afvikles ved Slotssøbadet.
Holdleder søndag orienterer via FB-forældregruppen om forventet sluttid ift. hjemtransport.
Tilmeldingen genåbnes ikke efter tilmeldingsfristen!
På K-udvalgets vegne,
Lene
Indbydelse til begynderstævne 4
Lørdag d. 22. februar 2025 på Søndre skole svømmehal.
Formålet med disse svømmestævner er, at få de nye svømmere i klubberne med til stævner, hvor konkurrencen ikke er overvældende. Det skal være en god og sjov oplevelse at komme med til svømmekonkurrencer.
Ved disse stævner skal svømmere og forældre lære, at være med til et stævne. Det er vigtigt at få noget positivt med hjem ( + diplom og medalje).
Der vil være behov for forældre, der hjælper med at være holdleder og tage tid på svømmerne. Det er ikke nødvendigt at have et tidtagerkursus for at hjælpe ved et begynderstævne.
Skriv jer på ved tilmeldingen under ”kommentar til tilmelding", om I kan hjælpe som tidtager eller holdleder.
Skriv også på ved tilmeldingen, om I kan køre frem og tilbage til stævnet samt, hvor mange I kan have med i bilen.
Tidsplan:
Vi mødes ved Holstebro Svømmecenter kl. 8.00, hvor vi fylder bilerne op og kører samlet til Søndre skoles svømmehal.
Vi skal have besked, om svømmerne kører direkte eller kommer ned til Holstebro Svømmecenter.
STED: Søndre skoles svømmehal, Koldingvej 114, 8800 Viborg
Officialsmøde kl 9.00
Opvarmning kl 9.00
Stævnestart kl 9.30
Slut stævne: ca. efter 2-3 timer
HUSK!! HSC T-shirt, drikkedunk, badetøj, svømmebriller, 2 håndklæder, lidt mad og frugt til svømmeren og fodtøj til svømmehallen.
Pris: 200 kr pr. svømmer
Løbsprogram
Løb: max 3 individuelle løb pr. svømmer. Træneren bestemmer, hvilke løb den enkle svømmer deltager i.
Mvh K-udvalget
Britt
Kære Årgangshold og Junior/Senior
For anden gang afholder HSC DragonRace. Det bliver et mega fedt aften-stævne med lysshow, fede medaljer og mange gevinster - og så afholdes det på hjemmebanen!! Det bliver et must at deltage, så tilmeld dig før de andre! Du kan læse mere her:
Invitation-til-Dragon-Race-2025 ver1.pdf
Omklædning fra kl 15.00.
Indsvømning fra kl. 15.30.
Stævnestart kl. 17.00.
Holdledermøde kl. 15.30.
Officialsmøde kl. 16.00.
Med i prisen er 3 starter, 1 sandwich + drikkevarer. Øvrig forplejning skal I selv medbringe.
Forventet sluttidspunkt kan følges på LIVEtiming på dagen.
Vi skal bruge officials med modul 2-3-4 og en holdleder. Ligeledes skal der bruges hjælp til at klargøre til stævnet, samt til at løse opgaver under stævnet.
Vi glæder os til at fyre et festligt aftenstævne af og forventer STOR opbakning fra vores fantastiske HSC-svømmere og forældre🤩.
På vegne af K-udvalget,
Britt
Kære Alle
For anden gang afholder HSC DragonRace. Det bliver et mega fedt aften-stævne med lysshow, fede medaljer og mange gevinster - og så afholdes det på hjemmebanen!! Derfor har vi brug for mange hjælpere til at få dette stævne afviklet, så håber at selvom dit barn ikke skal svømme at du og dit barn vil hjælpe til før, under og efter stævnet.
Du kan læse mere her:
Invitation-til-Dragon-Race-2025 ver1.pdf
Vi skal bruge officials med modul 2-3-4 og en holdleder. Ligeledes skal der bruges hjælp til at klargøre til stævnet, samt til at løse opgaver under stævnet.
Vi glæder os til at fyre et festligt aftenstævne af og forventer STOR opbakning fra vores fantastiske HSC-svømmere og forældre🤩.
På vegne af K-udvalget,
Britt
Link til invitationen:
Microsoft Word - Stævneoversigt region MIDT-VEST 2024-2025 Ver 3 20240919.docx
Holdledermøde: kl. 08.45
Officials møde: kl. 09.00
Opvarmning: kl. 09.00
Stævnestart: kl. 10.00
Med venlig hilsen
Britt
V E S T D A N S K E M E S T E R S K A B L A N G B A N E 2 0 2 5 i Holstebro
Holstebro SvømmeClub skal være værter for Vestdanske Mesterskab Langbane 2025 i weekenden i uge 11, fredag d. 14.-16. marts 2025. Det er svømmere med kravtid til VEST LANG der deltager - og vi forventer ca. 250-350 svømmer denne weekend.
Vi skal bruge frivillige hjælpere til mange opgaver i løbet af weekenden, også selvom man ikke har et barn der skal svømme, så har vi brug for DIN HJÆLP!!!!
Stævnet foregår i 50m. bassinet, men hele Holstebro Svømmecenter er lejet af kommunen til stævnet.
Bespisningen foregår i kantinen, på sygehusgrunden, med indgang fra "spiralen" på 3-4. etage. Maden er bestilt fra Bur Forsamlingshus, der er aftensmad fredag, 3 x måltider lørdag, 2 x måltider søndag og en madpakke til hjemturen. Kantinen er ca. 350 m. fra Holstebro Svømmecenter (5 minutters gang) og ca. 1,3 km. fra Rolf Krake Skolen (20 min. gang)
Overnatningen er på Rolf Krake Skolen - med indgang fra afdeling C, Bjarkesvej.
Rolf Krake Skolen er ca. 1,6 km fra Svømmecentret (20 min. gang), og Kantinen på Sygehusgrunden 1,3 km (ca. 20 min. gang), der vil IKKE være buskørsel for svømmerne.
Vi skal bruge MANGE frivillige HJÆLPERE til at stævnets mange opgaver. Meld jer gerne til flere opgaver, og gerne hver dag - vi har brug for alle der kan hjælpe, om det er moster Ruth eller bedstefar Carl!!!!!
TAK for det og TAK for dig/jer!
FØR STÆVNET skal Svømmehallen sættes op til stævne:
FØR STÆVNET skal Kantinen, Sygehusgrunden - indgang ved "spiralen" klargøres:
FØR STÆVNET skal Rolf Krake Skolen, indg. C, Bjarkesvej klargøres til overnatning:
UNDER STÆVNET - mange opgaver der skal løses - kryds af!
EFTER STÆVNET - ALT skal pakkes ned og bæres væk - ryddes op!!!!
EFTER STÆVNET - Kantinen på sygehusgrunden
EFTER STÆVNET - Rolf Krake Skolen
Eventet er åbent fra onsdag d. 29/1-2025 og lukker 3. marts 2025!
(planlægger skal have mulighed for at finde ud af, hvor der mangles bemanding under stævnet)!!!
På forhånd tak.
Stævneledelsen.
Hej Junior/Senior svømmere
Vestdansk Junior/Senior langbane 2025 på hjemmebane for svømmere med kravtid.
Nærmere oplysninger om stævnet findes på nedenstående link:
https://kontoret.xn--svmmetider-1cb.dk/staevne/info?id=11704
Her finder du bla. oplysning om indsvømning, stævnestart, holdledermøde, officialsmøde og tidsplaner.
Da I svømmer på hjemmebane tager I selv snacks med til eget forbrug i løbet af dagene.
Der er aftensmad fredag, frokost og aftensmad lørdag samt frokost og sandwich søndag.
Der er brug for frivillige hele weekenden - husk at tilmelde jer. Se seperat event her:
https://hsc-holstebro.dk/event/281
Hvis du mangler en mesterskabs t-shirt kan den bestilles her:
https://hsc-holstebro.dk/event/220
På K-udvalgets vegne
Dorte K
Kære årgang 2012+2013-svømmere
I har nu mulighed for at tilmelde jer Vest Børn Medleystævne i Hjørring. Der er ingen kravtid for at deltage, men der er krav om, at du har svømmet 100m eller 200m individuel medley til et stævne. Spørg din træner, hvis du er i tvivl. Til stævnet er der fokus på din svømme-alsidighed og samlet niveau i kombination af de forskellige stilarter. Man skal jo netop svømme alle stilarter i et medleyløb.
Du kan læse mere om stævnet på: https://xn--svmmetider-1cb.dk/filer/staevner/12260/uploads/information%20til%20Vest%20B%C3%B8rne%20Medley%20Nord%202025%20-%20Hj%C3%B8rring.pdf
Der er overnatning på Muldbjergskolen, Skolevangen 44, Hjørring (700m fra Vandhuset). Husk udstyr til overnatning. Skolen åbner lørdag kl 8.30, og derfor kan udstyr til overnatningen afleveres inden stævnet. Søndag lukker skolen kl. 9.00 og udstyret må ud i biler eller med i Vandhuset.
Prisen inkluderer: frokost og aftensmad lørdag, overnatning, morgenmad, frokost og madpakke søndag. Snacks begge dage. 6 individuelle løb og mulighed for 3 holdkapper. Kørsel.
Der er brug for forælderhjælp til kørsel, holdleder, officials, indkøb til snacks og bagning af knækbrød. Holdleder og officials må meget gerne være de samme begge dage, men det er ikke et krav. Officials behøver ikke alle have modul 2 til dette stævne, men de fleste skal dog stadig have det (bane-/vendedommer). Som holdleder og official forventes man at have svømmere med i bilen. For at have plads til alt svømmernes udstyr planlægges med 3 svømmere pr. bil.
Har man svømmere med i bilen kan man få kr. 370,- for kørsel, hvis man sender navn og mobilpaynummer eller kontonummer til kasserer@hsc-holstebro.dk.
På K-udvalgets vegne,
Lene
Kære Teen Dragons og Dragons (som ikke skal til Danish Open)
I kan nu tilmelde jer Sydbank Herning Open. Med i prisen er 6 individuelle løb og op til 2 holdkapper samt snacks. Der soves hjemme, og I skal selv medbringe gode, fornuftige madpakker hver dag. Prisen er til gengæld rigtig god 😀👍.
Der er brug for forældre som officials, holdleder og kørsel, til bagning og indkøb. Skriv jer talstærkt på, gerne til flere opgaver, hvis I er fleksible. Noter i kommentarfeltet, hvis I har preferencer mellem de dage I byder ind på. Noter også navn og dommermodul på officials.
I kan læse mere om stævnet på svømmetider: https://xn--svmmetider-1cb.dk/filer/staevner/11989/uploads/Invitation%20-%20Herning%20Open%202025.pdf
På K-udvalgets vegne,
Lene